Insta·lacions
El Moll de l'Energia
El Moll de l’Energia és el lloc on es concentren la majoria d’instal·lacions per a l’operativa del tràfic de granels líquids que es manipulen dins del Port de Barcelona: productes químics, refinats del petroli i gas natural, entre d’altres.
El Moll de l’Energia té una línia d’atracs de 2.670 m distribuïts en :
- L’alineació 32 amb atracs de la A a la H
- L’alineació 33
- L’alineació 34 B
A més, l’Autoritat Portuària projecta construir tres nous atracs 34C, 34D i 34E destinats a la transferència de productes petrolífers i habilitats per a la recepció de vaixells de granels líquids.
Els atracs 32 van ser construïts mitjançant la solució constructiva de calaixos de formigó armat de 15 m.
Característiques:
- Plataforma d’operacions amb diversos braços de càrrega.
- Connexió amb la xarxa de canonades principal.
- Accés terrestre.
Actualment, els atracs 32 estan connectats a un fossat de canonades en el mateix Moll de l’Energia de dimensions : 23m d’ample i 1.600m de longitud.
*En casos especials fins 185m amb acceptació prèvia del Capità
33A Nou Contradic:
- Moll de blocs de formigó, amb esplanada de 10m d’ample per facilitar l’operativa de càrrega/descarrega de residus marpol mitjançant camió i barcassa.
- Té accés terrestre de 5m d’ample.
- Longitud : 80m, Calat 2,50m, Ample: 10m
- Usos: Serveis Residus Marpol
33B Nou Contradic:
- Moll de blocs de formigó. Servei de productes energètics (principalmet combustible per bunkering) mitjançant rack de canonades per DECAL i MEROIL.Longitud : 160m, Calat 6,0m, Ample: 0,50m
- Usos: Productes Energètics
33C Nou Contradic:
-
Moll construït de 6 calaixos de formigó armat de 25 x 13 x 15 m
- Disposa de quatre calaixos addicionals dels quals la secció de calaix és de 19 x 8,5 x 11m.
- Servei mitjançant rack de canonades de GNL per ENAGAS.
- Longitud: 345 m, Calat 13,70 m, 4 braços de càrrega.
- Usos: Atracs vaixells Gas Natural Liquat fins a Qmax.
Característiques principals:
- Calat fins a 16,5 metres.
- Apte per a vaixells de granels líquids (tancs) de fins a 275 metres d’eslora i 175.000 tones de pes.
- Rendiment de descàrrega: 3.200 m3/hora.
La xarxa de canonades per a la interconnexió de l’atrac 34 B amb les terminals de granel líquid del Moll de l’Energia, està atorgada en concessió a l’Agrupación de Interés Económico (AIE) Jetty Sud, integrada per les companyies Decal, Meroil, Tepsa, Terquimsa i Tradebe.
Els tres nous atracs 34C, 34D i 34E estaran destinats a la transferència de productes petrolífers i habilitats per a la recepció de vaixells de granels líquids des de 100 m a 275 m d’eslora, 50 m de màniga màxima i 17,5 m de calat.
La configuració proposada per cada atrac és semblant a l’atrac actual 34B i està constituïda per 3 elements principals:
- Plataforma d’operacions amb 6 braços de càrrega.
- Estructures d’amarratge (6 ducs d’alba de calaixos de 15 m).
- Accés terrestre.
Es preveu també la connexió dels nous atracs amb el fossat existent. Per a això serà necessari un nou track de canonades de longitud aproximada 2.000m combinant trams aeris amb trams en fossat.